POSTCOVIDOVÝ SYNDROM

Na začátku roku 2020 byl Covid-19 pro většinu světa neznámým onemocněním, v březnu jsme první případy zaregistrovali i v České republice. Během roku tenhle neviditelný nepřítel ovlivnil životy všech z nás, celosvětově se mluví o cca 125 milionech nakažených. Většina lidí léčících se z nemoci Covid-19 se z mírné infekce uzdraví do dvou týdnů. Existuje, ale mnoho příznaků a také dlouhodobých následků s nimiž se zdánlivě vyléčení pacienti potýkají celé měsíce. I když rozsah následků není úplně zdokumentovaný, je zřejmé, že koronavirus může ovlivnit nejen dýchací soustavu, ale také srdce a kardiovaskulární systém, mozek, ledviny a střeva. Byly také hlášeny přetrvávající problémy s játry a kůží. Významnou roli hrají také psychické potíže. Souhrnně se těmto přetrvávajícím zdravotním následkům říká — „POSTCOVIDOVÝ SYNDROM“, či „LONG COVID”. Podle posledních vědeckých průzkumů se jedná až o 45 % pacientů, kteří se i po uplynutí infekční doby necítí stále ve formě a jejich návrat k běžnému životu je mnohdy komplikovaný. Vědci varují, že pokud dojde k zanedbání rekonvalescence, může se pacient potýkat i s chronickým únavovým syndromem. Kromě léčebných postupů západní medicíny může v rekonvalescenci podstatně pomoci i tradiční čínská medicína. Akupunktura ve spojení s fytoterapeutickými odvary dokáže tělo zbavit skrytých patogenů, které po nemoci v těle přetrvávají. Tato „pocovidová” kůra se doporučuje absolvovat všem, kteří se po prodělané infekci necítí ve své kůži. O tom, že to funguje se přesvědčili pacienti po celém světě i u nás. Na naší klinice například herečka Martina Preissová a aktuálně Michaela Tomešová. •
Vyhledávání
Search in posts