Paže, klouby

Čínská medicína léčí

• Bolest ramene a neschopnost zvednout je
  • Bolest v lokti
  • Bolest rukou
  • Studené ruce
  • Horké ruce
  • Svědění rukou
  • Necitlivost / mravenčení rukou

SYNDROM KARPÁLNÍHO TUNELU

(latinsky syndroma canalis carpi) je tzv. útlakový syndrom. Způsobuje ho postižení či poškození středního nervu (nervus medianus) v karpálním tunelu. Tlakové poškození může vzniknout např. po úrazu zápěstí, zánětu šlach a vazů v této oblasti nebo poslední dobou častým chronickým přetížením zápěstí při nevhodné ergonomii práce s počítačem (viz RSI). Uváděny jsou také hormonální změny v organismu, jako je užívání antikoncepce, těhotenství či menopauza. Projevuje se častěji u žen. Mezi příznaky patří oslabená citlivost, mravenčení, pálení, trnutí a bolesti prstů rukou, které často bolí i v klidovém stavu. Postižení uvádějí, že největší bolesti pociťují v noci. Syndrom lze klinicky diagnostikovat např. studií nervového vedení či metodou EMG.

TENISOVÝ LOKET

Tenisový loket (laterální epikondylitida) Bolesti se objevují na vnější straně loketního kloubu. Bolest je ostrá, dloubavá, často vystřelující směrem k zápěstí či prstům. Přetíženou skupinou svalů jsou extenzory (přitahovače) zápěstí a prstů. Bolesti se objevují zejména ve statickém postavení zápěstí a prstů v mírném přitažení směrem vzhůru (držení myši, delší psaní na klávesnici, držení volantu) nebo při silnějším stisku v kombinaci s pohybem v zápěstí (hra s tenisovou raketou, manipulace s hokejkou při hokeji či florbalu, nalévání skleničky z lahve, práce s kosou a jiné).

GOLFOVÝ LOKET

Golfový loket je klasickým onemocněním z přetížení. Velmi často těmito problémy trpí lidé manuálně pracující, učitelé, kancelářská povolání, atd. Pokud je na tyto svaly kladena větší zátež, než jsou schopné udržet, dojde k jejich přetížení a tyto svaly začnou bolet. Přetížené svaly začnou hypertrofovat, což znamená, že se zvětší objem svalových vláken, na úkor prokrvení a proudění lymfy. Dochází k městnání škodlivin, laktátu a jiných metabolitů, které krev není schopna díky zvětšenému objemu odplavit a stejně tak se v místě úponů svalů hromadí přebytečná lymfatická tekutina. Pokud je tento stav dlouhodobý, ve tkáni se může začít tvořit zánět.